Saturday 18 March 2017

STRACH JE VÝZVA

Väčšinu svojho života som sa vyhýbala veciam a situáciám, ktoré vo mne vzbudzovali strach. Konečne som pochopila, že od okolností, z ktorých mám strach, nemám utekať, ale práve naopak, mám do nich vstupovať. Pretože strach je výzva. Ak napriek počiatočnému strachu vchádzam do situácií, ktoré vo mne vyvolávajú obavy, umožní mi to obrovský vnútorný posun dopredu. A zároveň zistenie, že to, čoho som sa bála, bola iba ilúzia. Uvedomenie si pravdy je prvý krok ku zmene. Nevyhnutný ďalší krok, bez ktorého zmena nenastane, je: konať podľa tej uvedomenej pravdy. Teória bez praxe je len intelektuálna hra. A tak konám.


Po 17 rokoch vlastnenia vodičského preukazu (ale bez šoférskej praxe) som začala jazdiť... Hodila som sama seba do vody: „A plávaj, dievča!“. Nadobudla som väčšiu samostatnosť a nezávislosť. Presťahovala som sama seba do náročných podmienok odľahlých kopaníc. Sama. Bez muža. Odmenou mi je získanie vytúženej slobody a súkromia v náručí prekrásnej prírody a intenzívne spojenie s vlastnou prirodzenosťou. Vyhodila som sama seba z vynikajúco plateného zamestnania, aby som sa vrhla do neznáma novej práce, pričom som netušila, čo ma čaká. Ale hoci s úverom na krku a s neistotou, čo bude zajtra, žijem nádhernú prítomnosť toho úžasného pocitu, že robím prácu, ktorú milujem a ktorá dáva zmysel životu môjmu i životu mojich klientov. Neustále vkladám moje „posledné peniaze“ do seminárov, workshopov a iných vzdelávacích aktivít, ktoré posúvajú moju profesnú úroveň i môj vlastný vnútorný rast, s vedomím, že neviem, čo sa stane (keďže to boli moje „posledné peniaze“), ale s dôverou, že Vesmír je láska a hojnosť, a tak ako zázrakom prichádzajú ďalší klienti a s nimi peniaze na všetko, čo potrebujem.


Všetky tieto (z môjho pohľadu) „odvážne kroky“ som bola schopná vykonať až po tom, čo som sama sebe dopriala rekonektívne sedenia: Rekonektívne liečenie a Znovu-napojenie mi umožnilo nadobudnúť hlboký vnútorný pokoj, dôveru a odvahu vykročiť strachom v ústrety a zbaviť sa ich tým, že do nich vchádzam. Aby to čitateľ mohol lepšie pochopiť, tak priblížim súvislosti môjho života pred tým, než som si dopriala Rekonektívne liečenie a Znovu-napojenie: posledných 35 rokov som kvasila bez zmeny, v pohodlí mamahotela, robila som denno-denne tie isté zmechanizované stereotypné úkony. Nežila som. Zakrpatievala som. Lebo som sa nerozvíjala. Rekonektívne liečenie a Znovu-napojenie mi pomohlo pohnúť sa z toho nebezpečného stagnačného miesta, ktoré v konečnom dôsledku prináša smrť (najprv psychickú, neskôr i fyzickú). Život je zmena, pohyb dopredu. Keby som tieto „odvážne kroky“, ktoré uvádzam o odstavec vyššie, mala vykonať v čase pred tým, než som obdržala rekonektívne sedenia, tak len pri pomyslení na to, že by som mala čo i len ňufák vystrčiť z mojej komfort-zóny, by sa mi zježili všetky (aj tie odepilované) chlpy na celom tele. Zbelela by som, 30-krát by som letela z hnačkového popudu na záchod a našla by som minimálne 200 pádnych dôvodov, prečo nemôžem vykonať to, z čoho mám strach. A možno by som sa aj povracala.

Dnes už viem, že vstupovanie do tých strachov mi umožňuje získať jedinečnú životnú lekciu. Ísť strachu naproti je jediný spôsob, ako žiť a nie živoriť, ako posúvať sám seba vo vnútornom progrese. Preto sem prichádzame. Z čoho mám strach, to vnímam ako navigačnú tabuľku s nápisom: „Prosím, vojdi“. Po tom, čo som obdržala svoje Rekonektívne liečenie a Znovu-napojenie, je oveľa jednoduchšie do tej strach vyvolávajúcej situácie vojsť. A vyjdem šťastnejšia, silnejšia, slobodnejšia, zrelšia a predovšetkým s väčším vnútorným pokojom a menším strachom. Čím viac do tých stracho-situácií vstupujem, tým menej strachu mám. A už dnes som si istá, že sa dá od neho oslobodiť úplne. 


Jestvuje ďalšia výzva, čoby stracho-méta v mojom živote: vystupovanie pred kolektívom ľudí. Tá hanblivosť moja má korene v detstve. Príčina nie je podstatná. Minulosť je preč. Ide o to, čo s tým spravím v prítomnosti... Strach je výzva. A tak idem do toho! Pripravujem pre Vás prezentácie o Rekonektívnom liečení a Znovu-napojení. Prvá sa bude konať 1.4.2017 o 18 h. v Dobromilom ateliéri v Piešťanoch. Všetci ste srdečne vítaní. A nie je to prvoaprílový žart  :)
  

www.janamezovska.eu

No comments:

Post a Comment